четвъртък, 8 август 2013 г.

28 км - От с. Неделево до с. Беловица и обратно

Богдан имаше карбонов шосеен велосипед сингълспийд. Много ми беше интересно как се кара такова колело. Бях чувала, но не се бях докосвала до такова нещо. Бях любопитна дали бих могла да го карам. Един ден Гошко го докара вкъщи. Наложи се да се направят някои промени по колелото за да мога да го подкарам. Нали не съм много висока, трябваше да се смени колчето на седалката за да мога да стигам педалите. Колелото ми беше доста голямо по размер. Все пак с малко адаптации успях да го възседна. Най-напред го изпробвах на гребната, а след това решихме да пробваме и на по-дълго разстояние. Вече знаехме, че пътят от с. Неделево до с. Беловица е чудесен за бегачи, затова натоварихме велосипедите на колата и хайде в Неделево. Този път Гошко беше с японския бегач, а аз със сингълспийда. Сингълспийд значи велосипед с една скорост, ако някой не знае, да му поясня. Отпред венецът е доста голям (не запомних броя на зъбците), а отзад е доста по-малък в сравнение с нормалните велосипеди. Така, че без никакви превключвания на скорости се катери по височини и спуска надолу. Пътуването с този нов и неизвестен за мен велосипед беше интересно преживяване. Височината след с. Любен и преди язовир Пясъчник с малко повече усилия я изкачих безпроблемно, както и малкото изкачване преди с. Беловица. По нанадолнището се спускаше с нормална скорост, т.е. не се засилваше прекалено бързо. Останах очарована и бях във възторг от сингълчето. Реших, че това е моят тип колело. Не беше необходимо да се превключват никакви скорости. Мързелива работа! Само за мен!

Няколко дни по-късно при други обстоятелства и опити за преминаване на по-дълги разстояния разбрах, че това е велосипед по-скоро за градски условия, където не е необходимо голямо изкачване и спускане, както и при каране на кратки разстояния. Сравнително навреме се усетих да не си направя такова колело. Както се казва: начесах си крастата. Разбрах какво значи single speed и толкова. Все пак много съм благодарна на Богдан, че ми предостави тази уникална възможност да покарам и такъв тип велосипед. Хубав е, но не е универсален.

21 май 2013 год.






На фона на яз. Пясъчник




На път за с. Беловица

 


Розови градини на фона на яз. Пясъчник


В далечината Стара планина

Няма коментари:

Публикуване на коментар