четвъртък, 18 юли 2013 г.

75 км. с бегач и байк от с. Голям Чердак през с. Красново до с. Старосел и обратно до с. Кръстевич

На 29 Юни 2013 г. аз и Гошко потеглихме от с. Неделево. Аз с бегач, а той с байк. Малко неравностойно положение, но въпреки това бяхме почти винаги заедно, защото Гошко има здрави мускули.

От с. Голям чердак преминахме покрай яз. Пясъчник и след час и половина пристигнахме в с. Беловица, където се подкрепихме с малко бисквити. Обадихме се на Далчо за да видим накъде е тръгнал. Беше поел към Стара планина. В с. Красново се отбихме до с. Старосел. След кратка почивка под боровата горичка край селото се върнахме обратно, но вместо да тръгнем към с. Неделево, поехме назапад към с. Кръстевич. Там си наляхме вода от чешмата в ценъра на селото. Беше жълта. Селените ни обясниха, че била такава. От ХЕИ Пловдив не я одобрили, но чешмата все още си стои. Не била много добра за пиене, но като няма друга, какво да се прави?! Помотахме се под сенките на едно дърво и тръгнахме обратно за с. Неделево.

Този ден изминахме около 69 км. Това е един много хубав и приятен маршрут. Вече го правим няколко пъти къде с отклонения, къде без отклонения от основния път от с. Строево до гр. Стрелча. Природата е много красива и панорамна. От ляво се менят гледки на засети ниви с пшеница, слънчоглед или нискостеблени горички и храсти. От дясно се е ширнал язовир Пясъчник, слънчогледови ниви, пасажи от храсти с маслодайна роза, а в далечината се синее Средна гора. Пътят е почти равен с много малки изкачвания и спускания. Едно по-стръмно изкачване има преди язовира, а другото преди с. Беловица. Чудесен маршрут с красива панорамна гледка от двете страни.

Денят беше слънчев и топът и беше много приятно да шпорим с велосипедите по хубавия асфалт. Бегачът не ми създаваше проблеми. Искаше малко настройки, иначе всичко беше ОК. Слънчогледите бяха нацъфтели и това внасяше нова свежест и красота наоколо. Следобед се очакваха отново валежи, затова не посмяхме да се впуснем в нови приключения към гр. Стрелча. Надвисналите над Средна гора тъмносини облаци и не далечните глухи гърмежи ни погнаха да поемем по обратния път. Едва се прибрахме в колата и затупаха едри капки. Дъждът се изсипа се изведнъж. Измъкнахме се сухи от пътешествието. Наистина имахме голям късмет.

Лек като перце

На фона на слънчогледите

Слънчоглед и синевата на Средна гора

Язовир Пясъчник

Красив пейзаж съпровождащ ни от север

И вторият пристига с бясна скорост

Гошко пристига със Scott

На фона на слънчогледите и яз. Пясъчник

Облаците се струпват над полето и планината